Close

10. januar 2018

Gi deg selv en god start på året

Da er vi allerede en uke inn i det nye året! Har du et nyttårsforsett for 2018?

Nyttårsforsett har fått et ufortjent dårlig rykte. En amerikansk studie* viser at nesten halvparten av de som lager seg et mål for det nye året, fortsatt holder det etter seks måneder. Nøkkelen til å lykkes er å belønne seg selv underveis, og fortsette selv om man «sprekker» noen ganger. Kanskje vi kan hjelpe deg å holde dem?

Her er de fem vanligste nyttårsforsettene, og boken som matcher:

#1: Stresse ned og sette pris på hverdagen

Enkelt, men akk så vanskelig! Kanskje Hverdagslykke kan hjelpe deg? Boken tar deg med på en tolv ukers reise for å bli mer takknemlig, stresse ned og finne hverdagslykken. Det er en vakker dagbok med forskningsbaserte øvelser fra positiv psykologi. Les mer her.

#2: Komme i form og trene

Kroppsvekttrening er enkelt – ingen utstyr behøves! Du kan trene inne, ute, på hytta eller på senteret. Ta med deg en venn og prøv en av 46 «challenges» fra boken, og se hva Kroppsvekttrening gjør med deg. Les mer her.

#3: Spise mer vegetarisk

En enkel måte å spise mer grønt, er å legge opp til en eller flere kjøttfrie måltider i løpet av uka. Sykt godt gjør det enkelt å spise vegetarisk, med gode forklaringer for nybegynnere og over 100 fristende oppskrifter. Les mer her.

#4: Ta vare på sin kjære

Et vakkert mål for 2018 <3 «Dette burde være det første alle par kjøper til hverandre,» sier Dag Eian. Par som kan disse triksene opplever at lysten og nytelsen øker for hvert år de er sammen! Les mer her.

#5: Gjøre noe nytt

Hva med slyngetrening? Det er fortsatt nytt for mange, og kan med fordel være en del av treningen din. Det er enkelt, morsomt og forebygger skade. Det er motiverende fordi du raskt merker forbedring fra første gang du står og rister med henda i tauene. Boken har 100 øvelser for hele kroppen. Les mer her.

Med ønsker om en frisk start på året:)

Hilsen Emilie, Hanna, Ørjan, Lennart og Anders i Frisk forlag

LagreLagreLagreLagre

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *